Jeg har valgt å oversette denne teksten av Jacqueline Zote.

Med folk som bruker mer tid på å se på video på nettet, er det ingen overraskelse at Instagram TV siden har utviklet seg til en kraftig kanal for videofortelling. Hvis du har vurdert å øke strategien for videomarkedsføring, kan du tenke på hva du kan gjøre med IGTV.

I dette innlegget gir vi deg en detaljert oversikt over Instagram IGTV, beste fremgangsmåter for hvordan du bruker det til din virksomhet, hvordan du legger ut innlegg på IGTV og mer. Dette vil legge et grunnlag for hvordan du implementerer IGTV i din generelle sosiale videostrategi.

Hva er IGTV?

Instagram TV, mer populært kjent som IGTV, er en funksjon for deling av langformet video på Instagram. Mens Instagram begrenser varigheten til 60 sekunder for Feed-videoer, denne funksjonen deg laste opp til 60 minutter med video fra nettet (eller 15 minutter hvis du laster opp fra mobil). Dette gir deg en mye bedre mulighet til å fortelle engasjerende og overbevisende historier gjennom video.

Hvorfor bruke IGTV for din virksomhet?

Video har blitt et kraftig verktøy for merkevarer og markedsførere for å engasjere forbrukere. Og IGTV kan spille en avgjørende rolle i å markedsføre virksomheten din gjennom overbevisende videohistorier.

Faktisk foretrekker seks av ti personer å se online videoer over TV. Og 72% av forbrukerne foretrekker å lære om et produkt eller en tjeneste gjennom videoer. Så det er ingen overraskelse at 54% av forbrukerne krever å se mer videoinnhold.

Og med IGTV som et kraftig nytt videodelingsverktøy, bør det uten tvil være en del av din Instagram markedsføringsstrategi.

5 ideer til din Instagram TV-strategi

Selv om du kanskje vil prøve IGTV med en gang, må du lage en riktig plan på plass før du hopper inn. For å sikre at du får mest mulig ut av Instagram TV-strategien din, er det viktig å først få en ide om hvilken type innhold du har skal legge ut. Å lage en strategi vil gi deg en viss følelse av retning på hvor du skal fokusere tid og energi.

Her er noen ideer du kan inkludere i IGTV-strategien din:

1. Lag en videoserie

En av de mest populære bruksområdene med IGTV er å publisere en serie episodiske videoer om et bestemt emne eller tema. Dette lar deg gå mer i dybden med innholdsstrategien din og opprettholde samsvar med innleggsplanen din. Det er også en fin måte å holde publikum tilbake for mer.

For eksempel har Madewell flere IGTV-videoserier med innflytelsesrike personligheter. Sofa Show-serien deres inneholder artister som arrangerer en mini-forestilling fra hjemmene sine. Og Sunday Supper-serien har andre innflytelsesrike personligheter i næringsmiddelindustrien som deler oppskriftene sine.

2. Gi grundige veiledninger

Hvilken bedre måte å tilby produktopplæringer på enn gjennom video? IGTV gjør det mulig. Siden IGTV lar deg laste opp lengre videoer, kan du enkelt dele videoer som viser publikum hvordan du bruker produktet.

Lightroom Instagram-kontoen bruker IGTV til å dele #LrInsiderTips, en serie opplæringsvideoer som gir tips om hvordan du kan bruke visse funksjoner ved bruk av Lightroom. Disse opplæringene lar brukerne bygge videre på sine nåværende ferdigheter og / eller gi en ny og kreativ måte å bruke produktet på.

3. Ta publikum bak kulissene

Gi publikum et innblikk i hva som skjer bak kulissene med IGTV-videoer. Vis dem hva som går med til å lage produktene dine, hvor og hvordan de ansatte jobber, filmer bloopers og mer. Dette er en fin måte å opprettholde gjennomsiktighet og bygge tillit hos kundene dine.

LEGO brukte for eksempel en IGTV-video for å ta sine tilhengere bak kulissene til LEGO DUPLO-fabrikken.

4. Stream en hendelse

Hvis du er vert for en viktig begivenhet, for eksempel et seminar eller et stevne, er Instagram TV en fin måte å aktivere virtuelt oppmøte på. Vurder å streame arrangementet gjennom IGTV og engasjer de som ikke kunne delta fysisk.

Stella McCartney Instagram-konto brukte IGTV til å vise frem høydepunkter fra sommer 2020-moteshowet.

5. Publiser spennende intervjuer

Intervjuer er også et utmerket tillegg til IGTV-strategien din. Inviter innflytelsesrike personer som er relevante for din bransje, og be dem dele spennende innsikt eller svare på presserende spørsmål fra publikum.

Elle USA har for eksempel regelmessig IGTV-intervjuer med kjendiser som Camila Cabello og Billie Eilish, samt bemerkelsesverdige personligheter som representant Lauren Underwood.

IGTV beste praksis å huske på

Selv om disse ideene er mer enn nok til å drive IGTV-strategien din, kan følgende gode fremgangsmåter hjelpe deg med å optimalisere dens innvirkning ytterligere:

1. Oppretthold en jevn estetikk

En konsekvent estetikk er avgjørende for din Instagram-merkevarebygging. Og det skal ikke bare stoppe ved Instagram-feeden din, men også utvide IGTV-videoene dine. Foruten å følge et fargevalg som er i samsvar med merkevarefargene dine, bør du også holde deg til lignende skrifter og temaer.

2. Krysspromotere videoene dine

For å få mer engasjement til IGTV-videoene dine, må du først få målgruppen til å se dem. Det betyr krysspromotering av disse videoene gjennom flere kanaler og plattformer. Foruten å dele en forhåndsvisning av dem gjennom Feed og Historier, sørg for at du deler lenken på Facebook, Twitter og e-post nyhetsbrev.

3. Optimaliser beskrivelser med hashtags

For å forbedre synligheten til IGTV-videoene dine ytterligere, må du legge til relevante Instagram-hashtags i beskrivelsen, slik at selv ikke-følgere kan oppdage dem. Dette bringer videoene dine foran et relevant publikum og ikke bare dine eksisterende følgere.

4. Planlegg publiseringskalenderen for å organisere innsatsen

Akkurat som du følger en skikkelig publiseringskalender for dine andre innlegg på sosiale medier, bør du være like investert i å bygge en IGTV-innholdskalender. Sprout Social Publishing-verktøyet lar deg lage en tegning av publiseringsplanen din og visualisere innholdskalenderen. Dette gjør det lettere å planlegge og organisere innleggene dine effektivt.

5. Mål IGTV-ytelse

Som alle andre typer Instagram-innhold, kan det å måle suksessen til Instagram TV-videoene dine hjelpe deg å forstå hva som hører igjen hos publikum og hva som gikk glipp av målet. Dette vil igjen hjelpe deg med å avgrense planen for videoinnhold og legge ressurser bak de riktige typene innhold. Med Sprouts IGTV-analyse kan du måle de samme beregningene som resten av Instagram-innholdet ditt på ett sted.

Du kan også se alle kommentarene fra IGTV-innlegg i Sprouts Smart Inbox, sammen med dine andre Instagram- og sosiale meldinger. Sammen med innsikt i beregninger som IGTV-visninger, kan kvalitativ tilbakemelding fra kommentarer hjelpe deg med å få et komplett bilde av hva publikum er mest interessert i.

Hvordan bruke IGTV: Grunnleggende

Nå som du har oppdaget noen gode ideer og gode fremgangsmåter for å bruke Instagram TV, kan vi finne ut hvordan du begynner å bruke funksjonen. Her er noen få grunnleggende om hvordan du bruker IGTV.

Opprettholde riktige IGTV-dimensjoner

Først må du sørge for at du lager videoer som følger de anbefalte IGTV-dimensjonene. Instagram tillater opptil 15 minutter med video hvis du laster opp fra mobil, men utvider det til 60 minutter hvis du laster opp fra nettet. I tillegg er her spesifikasjonene og anbefalingene du må følge:

• Videoen din må være i MP4-format.

• For vertikale videoer, hold et sideforhold på 9:16.

• For horisontale videoer, hold et sideforhold på 16: 9.

• Videoen din skal ha en bildefrekvens på minst 30 FPS (bilder per sekund).

• Den skal ha en minimumsoppløsning på 720 piksler.

• For videoer kortere enn 10 minutter er maksimal filstørrelse 650 MB.

• For videoer opptil 60 minutter er den maksimale filstørrelsen 3,6 GB.

Hvordan laste opp til IGTV

Følg trinnene nedenfor for å laste opp videoer til IGTV ved hjelp av Instagram-mobilappen:

  1. Trykk på “+” som er nederst i Feeden.

  2. Velg en video som er lengre enn 60 sekunder, og trykk på «Neste».

  3. Velg “Lang video” og fortsett.

  4. Velg en videoramme som skal brukes som forsidebilde for IGTV-videoen. Alternativt har du også muligheten til å laste opp et forsidebilde fra galleriet ditt. Trykk deretter på “Neste”.

  5. Fyll deretter ut tittelen og beskrivelsen av videoen. Dette trinnet lar deg også tilpasse innstillingene for videoen din. Du har muligheten til å legge den til i IGTV-serien, legge ut en forhåndsvisning på feeden din, redigere forhåndsvisning og profilomslag og velge om du vil at den skal vises på Facebook. Trykk på “Legg ut”, og det er det.

Følg trinnene nedenfor for å laste opp en IGTV-video fra nettet:

  1. Åpne Instagram-siden og gå til profilen din. Velg deretter “IGTV.”.”

  2. Klikk på “Last opp” og velg videoen du vil laste opp.

  3. Deretter fyller du ut detaljene i videoen din ved å legge til tittelen og beskrivelsen og velge et omslag. Du kan også velge om du vil legge ut en forhåndsvisning på feeden din og om du vil dele den på Facebook. Klikk på “Post” og det er det.

Kom i gang med IGTV

Jeg har denne guiden har vi oppsummert noen av de mest kritiske tingene du trenger å vite om Instagram TV. Følg nå disse beste praksis og bruk disse ideene til å lage en vinnende IGTV-strategi. For å promotere IGTV-videoene dine ytterligere, må du sørge for at du ikke bare markedsfører dem i feeden din, men også i historiene dine. Lær hvordan du bruker funksjoner for å sveipe opp Instagram for å dele IGTV-linkene dine gjennom historier.

Kilder: https://sproutsocial.com/insights/instagram-tv/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *